הגרי"ד גרוסמן לקול חי: הפתרון לצרות – לשתוק בבית הכנסת

יוסי אשר 1 Comment on הגרי"ד גרוסמן לקול חי: הפתרון לצרות – לשתוק בבית הכנסת
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית אומר בשיחה ארוכה לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית של קול חי כי שבוע של צרות שחולף על עם ישראל נועד לרמוז לנו להתחזק.

הרמב"ם אומר בהלכות תענית שכשרואים דברים כאלה ואומרים שזה מקרה, מי שאומר את זה הוא אכזרי. צריך להאמין שהקב"ה שהוא אבא שלנו ורוצה לעשות לנו טוב.

הוא הביא את הפיוט "התנערי מעפר קומי" וסיפר ששמע מאביו זצ"ל כי תרנגולת שנמצאת בעפר, אם יוציאו ממנה את הלכלוך יתלשו לה נוצות ויהיה דם, אבל התרנגולת לבד מתנערת מהעפר ואז מתנקה כיאות" הטעים הרב.

כשנשאל על עניני חיזוק הביא מרבו האדמו"ר מלעלוב זיע"א שנשאל ע"י האדמו"ר מויזניץ זיע"א מדוע הוא אינו פועל בשמיים לביטול לריכוך גזירת מחלת הסרטן והלא יש לו השפעה בשמיים, והרבי זיע"א ענה כי הפתרון הוא להקפיד שלא לדבר בשעת התפילה, זה אחד מהתיקונים.

הרב הביא את אשר מובא במדרש שוחר טוב: אמר רבי יוסי בן קיסמא, פעם אחת הייתי מהלך וראיתי 300 גמלים טעונים באף וחימה ופגע בי אליהו הנביא ואמר לי, זה למי שמדבר בבתי כנסיות.

בהמשך ציטט הרב את דברי האור החיים על הפסוק "כי תצא אש ומצאה קוצים" – אש זו מידת הדין, קוצים אלו הרשעים שמי שמדבר שיחת חולין בבית הכנסת מקיפין לו כל גופו בקוצים, "ונאכל גדיש" אלו תינוקות של רבן, אלו משלמים ואלו נתפסין בצרת הדור, כי הם היו ערבין עלינו במתן תורה ואם לא משלמים הולכים לערב. "שלם ישלם המבעיר את הבעירה" זה שדיבר צריך לקבל על עצמו להפסיק.

"הייתי בהרבה מחלקות ילדים, יש כל כך הרבה ילדים סובלים. צריך להתנער, מה מבקשים? רק לא לדבר בבית הכנסת".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני מאוד מאוד מכבד את הרב ומאוד מייקר את כל דברי קודשו.

    כמובן שחשוב מאוד להיזהר שלא לדבר בשעת התפילה.

    אך מה שבוער בתוכי, שרואים בזמן האחרון הרבה התייחסויות של רבנים ש: "למה קורים אסונות? – כי…"

    ולעניות דעתי – בימים אלו של עקבות משיח – יש להרבות בלימוד זכות על עם ישראל ולא להתערב בחשבונות שמיים…

    כפי שמסופר על רבי נחום מצ'רנוביל, שפעם אחת הוא עשה עליית נשמה כדי לפגוש את אביו שהלך לעולמו.. כשהוא עלה למעלה ופגש את אביו, הוא קרא "אבא" אך אביו אמר לו שהוא לא מזהה אותו, כי יתכן שהוא עשה מעשה לו טוב בעולם למטה וזה מסתיר עליו. חשב ר' נחום ואמר לאביו שפעם אחת בא אליו יהודי וסיפר לו את כל הצרות שלו, אז ר' נחום חייך אליו ואמר לו "תשמח – כי ה' אוהב אותך.. שנאמר "את אשר יאהב ה' – יוכיח" ה' מוכיח אותך כי הוא אוהב אותך". כששמע זאת אביו של ר' נחום הוא הזדעזע : "ככה אתה מפרש את הפסוק הזה? – אצלנו בעולם העליון מפרשים אותו אחרת : "את אשר יאהב" – כשיש יהודי שאתה אוהב אותו אהבת ישראל אמיתית ואתה שומע את הצרות שלו "ה' יוכיח" – אתה נותן כביכול תוכחה (=תפילה מעומק הלב) כלפי שמייא – מדוע יהודי זה סובל? מדוע מגיעים לו צרות אלו?. וד"ל

    ויהי רצון שה' השומע תפילת כל פה יאמר לצרותינו די ונזכה במהרה לגאולה השלימה!